בעידן החדש בו אנו חיים, בו ילדים שולטים בסמארטפון בהינף אצבע והרשתות החברתיות מאיימות להחליף את החברים שמשחקים מתחת לבית, לא פשוט להיות הורה. בשלב מסויים, כחלק מתהליך ההתבגרות ההדדי – של ההורה והילד, עולה השאלה המהותית – האם לתת לילד מכשיר סמארטפון, ואם כן, מאיזה גיל?
מצד אחד, חלפו הימים של הטלפון הציבורי עם כרטיס הטלכרט – מכשיר הנייד הוא אמצעי פרקטי כדי להיות בקשר עם הילד, לדעת איפה הוא נמצא ולתת לו את הנגישות ליצור קשר במקרה חירום. מצד שני – הסכנות האורבות במרחב הוירטואלי הינן רבות מכדי למנות – בין היתר, החשיפה לתכנים בעייתיים ופוגעניים כמו אלימות ופורנוגרפיה, פיתוי של פדופילים דרך המדיה החברתית וכן רכישת סמים ואלכוהול באמצעות המדיה החברתית. בל נשכח מקרים רבים בריונות ברשת, על ידי בני גילם העושים שימוש בקבוצות וואטסאפ, פייסבוק, אינסטגרם, סנאפצ'אט ושאר פלטפורמות מסוגים אלו על מנת להשפיל את חבריהם.
הרצון לגונן ולשמור על הילד הוא צורך בסיסי של הורה, ולכן הורים רבים מחליטים לחכות עם המכשיר מספר שנים עד שיגדל מעט. בנוסף, מכשיר סמארטפון יכול להיות "תיק" של ממש עבור הילד, נכון, יש לו שם אינספור משחקים, והעולם הוירטואלי מן הסתם קורץ לו – אבל בואו נהיה כנים, רוב הילדים הם אסטרונאוטים ומפוזרים, והסיכוי שהמכשיר ילך לאיבוד כבר בשבוע הראשון הוא גבוה במיוחד. אותו דבר תקף לגבי מכשיר טלפון רגיל – מה שנקרא "כמו של פעם" – ללא גישה לאינטרנט? כנראה שגם מכשיר כזה ילך לאיבוד צ'יק צ'ק.
אז מה האלטרנטיבה? פריט שהוא פונקציונלי עבור ההורים והילדים כאחד – KIDI WATCH, שעון חכם המאפשר לדעת איפה הילד נמצא בכל זמן נתון. שעון הילדים קידי הוא מכשיר מדור חדש המאפשר תקשורת עם הילד ופיקוח על מקומו. השעון כולל GPS וטלפון, הוא מתממשק לאפליקציה באמצעותה ניתן לראות היכן נמצא וכן היסטוריה של מיקומיו הקודמים. ישנה אפשרות להגדיר "אזורי בטחון", כבית ספר או גן ולקבל התראה אוטומטית כשהילד נכנס או יוצא מהאזור. הוא נוח לשימוש ובעיקר ידידותי לילדים – מבחינה פונקציונלית וגם אסתטית, במראה צבעוני ומקסים. בשעון קיים לחצן SOS, באמצעות לחיצה עליו שתקבלו התראה מיידית לסלולארי שלכם, מצלמה שניתן לראות בה את הילד ואפשרות לקבוע עד 15 אנשי קשר שיוכלו ליצור קשר עם הילד – כלומר, אין דרך לזרים ליצור קשר עם הילד. זוהי פריצת דרך המאפשרת להורים לנשום לרווחה ולדעת שהילד שלהם מוגן, בכל המרחבים – המציאותי והוירטואלי, באמצעות אביזר שאיתו גם הילד מרגיש בטוח.